Klachtenstroom webwinkel Neckermann baart zorgen
Gerard Spierenburg WoordvoerderGepubliceerd op:7 oktober 2019
Klagers melden dat bestelde producten niet geleverd worden, dat terugbetalingen uitblijven en dat ze geen contact met het bedrijf krijgen om problemen op te lossen. In augustus beloofde Neckermann nog de meeste problemen binnen een paar weken te zullen verhelpen, maar die belofte is het bedrijf niet nagekomen.
Bovendien reageert Neckermann sinds een maand niet meer op klachten op ons klachtenforum.
Via een bericht op zijn website laat Neckermann weten dat het in verband met technische en organisatorische problemen niet in staat is om nieuwe bestellingen aan te nemen en dat klanten het later nog eens kunnen proberen.
Advies
De Consumentenbond adviseert consumenten daar voorzichtig mee te zijn en in ieder geval niet meer vooruit te betalen, om geen onnodig risico te lopen.
Lees ook:
- Alles over online kopen
Nieuw & interessant
- Test | 5 jul.
Test problemen bij pakketbezorging
Tijdens de coronaperiode kregen we veel klachten over pakketbezorging. Zijn er inmiddels minder problemen? We vroegen het aan ruim 20.000 panelleden en analyseerden de klachten. - Nieuws | 16 mei
Consumentenorganisaties dienen klacht in tegen Temu
18 Europese consumentenorganisaties hebben een klacht ingediend bij hun nationale toezichthouders tegen de Chinese webwinkel Temu. Volgens de consumentenbonden houdt Temu cruciale informatie achter en gebruikt het platform dark patterns om consumenten te beïnvloeden. - 7 mrt.
Nieuwe regels moeten online platforms veiliger maken
Onlineplatforms moeten beter omgaan met jouw meldingen over illegale zaken op het platform. Zij moeten vanaf nu voldoen aan de Digital Services Act (DSA). - 22 feb.
Webwinkels zonder achteraf betalen
Koop je iets online, dan moet je de optie krijgen om minstens de helft van het aankoopbedrag pas bij levering te betalen. Toch blijkt dat achteraf betalen bij een kwart van de onderzochte webwinkels niet mogelijk is.