Rechten bij aankoop
Bijgewerkt op:27 juli 2023
Consumentenrecht
Prijs en aanbetaling
Online en telefonische aankopen
Abonnement en lidmaatschap
Levertijd bestelling
Als je iets hebt gekocht en je hebt een levertijd afgesproken, moet de leverancier zich aan deze afspraak houden. Weet wat zijn plichten en jouw rechten zijn als de levertijd wordt overschreden.
Spijt van aankoop
Koop is koop. Als je iets in een winkel hebt gekocht, is het wettelijk gezien zo. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit komt als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur doet, geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Lees meer over spijt van je aankoop
Overig
Spoeddienst
Soms rekenen spoeddiensten oneerlijke prijzen. Wat kun je doen als je door een spoeddienst wordt afgezet?
Schade door een onveilig product
Bij schade kun je de verkoper of fabrikant van het product aansprakelijk stellen. Dit is wel afhankelijk van het soort schade en de kosten.
We begeleiden je naar een oplossing
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 3 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.