Test boodschappen bezorgen
Evelien Mansens Expert online kopenGepubliceerd op:25 augustus 2020
Panelbeoordeling bezorgdiensten supermarkten
Wij zijn er bijna..
Wat opvalt in de test boodschappen bezorgen
- 1Geen boodschappen sjouwen
Veel leden van ons panel laten boodschappen bezorgen omdat ze dan niet zelf hoeven sjouwen. Ook thuisblijven en drukte vermijden noemen ze vaak als reden.
- 2Bezorgkosten verschillen nogal
Er zijn supermarkten waarbij je niets hoeft te betalen voor de bezorging. Bij andere kunnen de bezorgkosten oplopen tot €13,50. Ook het minimumbestelbedrag verschilt per supermarkt en ligt tussen €0 en €70.
- 3De meeste klanten zijn erg tevreden
De diensten die wij onderzochten krijgen allemaal een hoog cijfer van ons panel. Maar er gaat ook wel eens wat mis. De meeste klachten gaan over ontbrekende producten of de levering van verkeerde of beschadigde producten. Gelukkig worden de klachten meestal naar tevredenheid opgelost.
Welke bezorgdiensten hebben we getest?
- Albert Heijn
- Coop
- Deen
- Dekamarkt
- Ekoplaza
- Hoogvliet
- Jumbo
- Picnic
- Plus
- Poiesz
- Spar
Conclusie
Uit de enquête onder ruim 12.000 panelleden blijkt dat de ondervraagden heel tevreden zijn met de bezorgdienst van hun supermarkt. Ruim 2000 leden laten regelmatig hun boodschappen bezorgen. Zij geven de bezorgdiensten gemiddeld een hoog cijfer. Eén bezorgdienst scoort op bijna alle aspecten het beste.
Ondanks de hoge tevredenheid gaat er ook wel eens wat mis. Dit gebeurt bij alle bezorgdiensten ongeveer even vaak.
Benieuwd naar de testresultaten?
Word lid en krijg direct toegang tot alle testresultaten van onze experts.
Nieuw & interessant
- Test | 5 jul.
Test problemen bij pakketbezorging
Tijdens de coronaperiode kregen we veel klachten over pakketbezorging. Zijn er inmiddels minder problemen? We vroegen het aan ruim 20.000 panelleden en analyseerden de klachten. - Nieuws | 16 mei
Consumentenorganisaties dienen klacht in tegen Temu
18 Europese consumentenorganisaties hebben een klacht ingediend bij hun nationale toezichthouders tegen de Chinese webwinkel Temu. Volgens de consumentenbonden houdt Temu cruciale informatie achter en gebruikt het platform dark patterns om consumenten te beïnvloeden. - 7 mrt.
Nieuwe regels moeten online platforms veiliger maken
Onlineplatforms moeten beter omgaan met jouw meldingen over illegale zaken op het platform. Zij moeten vanaf nu voldoen aan de Digital Services Act (DSA). - 22 feb.
Webwinkels zonder achteraf betalen
Koop je iets online, dan moet je de optie krijgen om minstens de helft van het aankoopbedrag pas bij levering te betalen. Toch blijkt dat achteraf betalen bij een kwart van de onderzochte webwinkels niet mogelijk is.