icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Test boodschappen bezorgen

Test
|
Wil je de drukte in de supermarkten vermijden? Of heb je geen zin om boodschappen te sjouwen? Geen probleem. Steeds meer supermarkten hebben een bezorgdienst. Wat zijn de verschillen en welke bezorgsuper is volgens ons panel de beste?
evelien mansens

Evelien Mansens   Expert online kopenGepubliceerd op:25 augustus 2020

Let op!
Je kijkt naar een test van wat langer geleden. De uitslag van de test kan inmiddels verouderd zijn.
boodschappendienst

Panelbeoordeling bezorgdiensten supermarkten

Laatste update: 25 augustus 2020

Wij zijn er bijna..

Wat opvalt in de test boodschappen bezorgen

  1. 1
    Geen boodschappen sjouwen

    Veel leden van ons panel laten boodschappen bezorgen omdat ze dan niet zelf hoeven sjouwen. Ook thuisblijven en drukte vermijden noemen ze vaak als reden.

  2. 2
    Bezorgkosten verschillen nogal

    Er zijn supermarkten waarbij je niets hoeft te betalen voor de bezorging. Bij andere kunnen de bezorgkosten oplopen tot €13,50. Ook het minimumbestelbedrag verschilt per supermarkt en ligt tussen €0 en €70.

  3. 3
    De meeste klanten zijn erg tevreden

    De diensten die wij onderzochten krijgen allemaal een hoog cijfer van ons panel. Maar er gaat ook wel eens wat mis. De meeste klachten gaan over ontbrekende producten of de levering van verkeerde of beschadigde producten. Gelukkig worden de klachten meestal naar tevredenheid opgelost.  

Welke bezorgdiensten hebben we getest?

  • Albert Heijn
  • Coop
  • Deen
  • Dekamarkt
  • Ekoplaza
  • Hoogvliet
  • Jumbo
  • Picnic
  • Plus
  • Poiesz
  • Spar

Conclusie

Uit de enquête onder ruim 12.000 panelleden blijkt dat de ondervraagden heel tevreden zijn met de bezorgdienst van hun supermarkt. Ruim 2000 leden laten regelmatig hun boodschappen bezorgen. Zij geven de bezorgdiensten gemiddeld een hoog cijfer. Eén bezorgdienst scoort op bijna alle aspecten het beste.

Ondanks de hoge tevredenheid gaat er ook wel eens wat mis. Dit gebeurt bij alle bezorgdiensten ongeveer even vaak.

Benieuwd naar de testresultaten?

Word lid en krijg direct toegang tot alle testresultaten van onze experts.

Probeer 7 dagen gratis

Heb je al het juiste lidmaatschap? Log dan in

Nieuw & interessant

  • Pakket achterlaten bij deur v2
    Test | 5 jul.

    Test problemen bij pakketbezorging

    Tijdens de coronaperiode kregen we veel klachten over pakketbezorging. Zijn er inmiddels minder problemen? We vroegen het aan ruim 20.000 panelleden en analyseerden de klachten.
  • Temu gebruikt unfaire praktijken
    Nieuws | 16 mei

    Consumentenorganisaties dienen klacht in tegen Temu

    18 Europese consumentenorganisaties hebben een klacht ingediend bij hun nationale toezichthouders tegen de Chinese webwinkel Temu. Volgens de consumentenbonden houdt Temu cruciale informatie achter en gebruikt het platform dark patterns om consumenten te beïnvloeden.
  • online platforms veiliger maken
    7 mrt.

    Nieuwe regels moeten online platforms veiliger maken

    Onlineplatforms moeten beter omgaan met jouw meldingen over illegale zaken op het platform. Zij moeten vanaf nu voldoen aan de Digital Services Act (DSA).
  • Achteraf-betalen-via-klarna-en-riverty
    22 feb.

    Webwinkels zonder achteraf betalen

    Koop je iets online, dan moet je de optie krijgen om minstens de helft van het aankoopbedrag pas bij levering te betalen. Toch blijkt dat achteraf betalen bij een kwart van de onderzochte webwinkels niet mogelijk is.