icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Klacht over rechtsbijstands verzekeraar

Ben je ontevreden over hoe je rechtsbijstandsverzekeraar jouw dossier behandelt? Kom in actie. Wij zetten voor je op een rij wat je kunt doen.

   Bijgewerkt op:22 mei 2024

klacht rechtsbijstand2

Stappenplan om te klagen

Een rechtsbijstandsverzekering sluit je af voor het geval je in een juridisch probleem terechtkomt. Je wilt dan natuurlijk dat je belangen zo goed mogelijk worden behartigd. Helaas kan het gebeuren dat je ontevreden bent over de verleende rechtsbijstand. Je hebt verschillende mogelijkheden om hiertegen in actie te komen.

Wat kun je verder doen?

  • Stuur een kopie van je klacht naar het Meldpunt Financiële Markten van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). De AFM bemiddelt niet in je klacht en beoordeelt ook niet of de klacht terecht is. Wel kan de AFM een onderzoek starten als zij vermoedt dat de verzekeraar regels overtreedt.
  • Leden kunnen bij ons terecht voor persoonlijk juridisch advies.

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 3 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Stuur een brief

  2. 2. Bel onze expert

  3. 3. Bemiddeling