icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Totaalscore

score reviews 21.81159420289855 van 100
207 reviewsSchrijf een review
Informatievoorziening
score reviews 21.835748792270532 van 100
Klantenservice
score reviews 22.22222222222222 van 100
Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 22.028985507246375 van 100
Financiële afhandeling
score reviews 21.159420289855074 van 100
207 reviews
Sorteer op

“HEM energie kost vooral heel veel van je energie”

Door Irene W op 14 november 2024
score reviews 30 van 100
Informatievoorziening
score reviews 40 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 40 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Ik ben heel blij dat ik weg ben bij HEM. En recent heb kunnen overstappen met hulp van een tussenpersoon omdat ik de kosten nogal onvoorspelbaar vond. En het contact dat ik had aan de telefoon daarover helemaal niet aangenaam. Hoewel ik weg ben heb ik wel de eindrekening gekregen. Die pakte gunstig uit voor mij en ik zou vorige maand dik €1200,- terugkrijgen. Maar heb deze nog niet gezien. Inmiddels wel 2 maal formulier op website ingevuld en zo’n 6 mails geschreven naar het adres de klantenservice op de website. Maar je krijgt geen antwoord of ontvangstbevestiging. Op de website staat wel dat het even kan duren in verband met de drukte, maar als je incasso’s automatisch kunt blijven doen … kun je ook wel een ontvangstbevestiging in je websiteformulier aanzetten om in ieder geval de illusie van welwillendheid te creëren. En heel veel zin om te bellen heb ik ook niet gezien m’n eerdere ervaring daarmee. Bovendien staat er geen telefoonnummer meer op de site. Kortom als je zoekt naar een leverancier waar mee te communiceren valt…is HEM niet echt aan te bevelen.

“Enorm veel spijt dat ik ben overgestapt toendertijd. Alleen maar gezeik mee! Nooit doen!”

Door Loraine op 11 november 2024
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Ik ben * door medewerkers die hem aan mij hebben aangesmeerd. Mijn vaste contract bij energie direct zou ontbonden worden omdat ik daar zo goed zat en zo weinig betaalde. Ik zou overstappen naar de hem en hetzelfde blijven betalen. 170 euro per maand en een paar maanden later werd het 325 euro. Hierdoor voelde ik mij al flink belazerd. Uiteindelijk ben ik weer terug gegaan naar energie direct en moest ik een boete betalen van ruim 1400 euro. Die heb ik betaald. Die zou ik door middel van een klachten formulier voor 1 januari terug krijgen. Nu werd ik vanavond (zondagavond) ineens gebeld dat ik 325 euro moet gaan betalen van de maand april terwijl ik al sinds 13 maart er weg ben. Er werd ook verteld dat er een deurwaarder zou komen als ik het niet betaal. Ik heb in al die tijd niks meer van de hem gehoord! Geen betalingsherinnering en geen aanmaning. Geen aangetekende brieven helemaal niks. Ik vertrouw het helemaal niet.

Door Nooitmeer HEM op 7 november 2024
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Agressieve afpersingsmethodes. Dreigen met deurwaarders zonder inzage te geven in de opbouw van het, volgens hun, nog te betalen bedrag. Betaal niet en neem contact op met het ACM!! Zelfs één ster is teveel!

“Nooit in zee gaan met deze firma”

Door F.Farabegoli op 7 november 2024
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

In mei 2022 werd ik klant bij HEM met een 5-jarig contract met vaste prijs voor elektriciteit en gas. Na een maand begon HEM de prijs te verhogen en tot mijn verbazing werd mij verteld dat mijn contract variabel was. Ik heb toen contact opgenomen met ACM die mij adviseerde contact op te nemen met de Geschillencommissie: maart 2023 kreeg ik gelijk en veranderde ik van aanbieder. Ik heb de laatste factuur van HEM dan ook niet betaald en ik vroeg het bedrijf om de berekening voor de eindfactuur opnieuw uit te voeren op basis van de vaste prijzen afgespoken in mijn contract: in plaats daarvan stuurde HEM mij een eindfactuur van 20.834,10 euro. Ik wees HEM erop dat in de beslissing van de Geschillencommissie duidelijk staat dat ik geen enkele vergoeding hoef te betalen voor het voortijdig beeïndigen van het contract. Ze stuurden mij daarna een kredietfactuur voor hetzelfde bedrag maar ze wilden dat ik de laatste factuur wel betaalde. Ik antwoordde daarop dat ze, volgens mijn berekeningen, me in de afgelopen 10 maanden ongeveer 5000 euro teveel hebben laten betalen omdat ze het contract niet hadden nageleefd en dat ik degene ben die recht heeft op terugbetaling en dat ze mij volgens de beslissing van de Geschillencommissie ook de door mij gemaakte kosten moeten vergoeden t.w. 181,50 euro maar het was alsof ik met doven praatte. Vanaf dat moment begonnen de telefoontjes, e-mails, sms en en dreigementen. De nieuwste strategie begon afgelopen vrijdag: ze belden mij afgelopen vrijdag met de mededeling dat: als u niet meteen betaalt lopen de kosten flink op door de incassokosten. Ze belden mij zaterdag weer en daarna op zondag nog een keer: Maandag bellen wij bij u aan de deur met een bevel van de rechter om beslag te leggen op uw spullen en als wij de deur niet opendeden stonden politie en een slotenmaker klaar om de toegang te forceren. Dit alles om de klant bang te maken en te laten betalen. Gelukkig kwam er maandag niemand en wist ik dat dit niet de juiste procedure was. Hoe kom ik van deze mensen af ?

Door Frank op 5 november 2024
score reviews 100 van 100
Informatievoorziening
score reviews 100 van 100

Klantenservice
score reviews 100 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 100 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 100 van 100

zelfde reactie als eerder omschreven. Email gehad op 13 mei j.l. dat de opzegvergoeding is kwijtgescholden en op 16 oktober j.l. een bevestiging dat het bedrag dat zij terugbetalen €0 is, de te betalen boete is hiermee verrekend met openstaande betalingen (ik heb immers ook nooit de boete betaald) so far so good. Maar vervolgens al 4x telefonisch op intimiderende toon lastiggevallen door de debiteuren beheer van de HEM, het lijkt alsof ze op eigen beweging geld proberen binnen te halen. Vandaag opnieuw gebeld door een vriendelijke vrouw die zegt dat ik nog tot vandaag de tijd heb om alsnog de opzegvergoeding te betalen aangezien per 18 oktober er een nieuwe rechtelijke uitspraak is geweest en dat daarna voor 1 januari 2025 alles weer wordt terugbetaald. Zo niet dan wordt tot incasso incl. boete overgegaan. Ik heb geen aangetekende brief ontvangen zoals ze zei, ik ben naar huis gereden en mijn post gecontroleerd, ook heb ik geen email ontvangen. Het komt zeer vertrouwelijk over, ik ben bang dat veel mensen uit angst al hebben betaald en dat het geld weggesluisd zal worden waarna er een faillissement aangevraagd zal worden. Op dit moment wordt ik weer teruggebeld. En wordt er een gerechtsdeurwaarder procedure ingesteld.