icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Problemen met je vlucht?

Vertragingen, annuleringen en overboekte vluchten. In sommige gevallen kom je in aanmerking voor een schadevergoeding. We helpen je graag op weg.

vliegen-vluchtvertraging_header-1200x800px

We helpen je graag

  1. 1. Keuzehulp

    Gewijzigde of Geannuleerde reis?

    Heb je problemen met een luchtvaartmaatschappij? Dan heb je meer rechten dan je denkt. Onze keuzehulp helpt je op weg. 

    Check je rechten

    keuzehulp_caroussel-1200x1200px
  2. 2. Wat zijn je rechten?

    Vliegen & Vluchtvertraging

    Vluchtvertraging, een geannuleerde, gewijzigde of overboekte vlucht? Is de luchtvaarmaatschappij failliet of heb je een klacht? Lees wat je rechten zijn en hoe wij je kunnen helpen.

    Lees wat je rechten zijn

    Watzijnje rechten_caroussel-1200x1200px
  3. 3. Vlucht Claim Service

    Check je recht op compensatie

    Met onze Vlucht Claim Service weet je snel of je in aanmerking komt voor compensatie bij vluchtvertraging. Dit kan oplopen tot wel €600 per persoon.

    Bij een succesvolle claim ontvang je een schadevergoeding. Daarvan krijgen wij een klein percentage. Als we geen schadevergoeding krijgen, betaal je niks. No cure, no pay.

    Controleer mijn vlucht

    VCS_caroussel-1200x1200px

Nieuws

  • Transavia vlucht nieuws
    Nieuws | 22 dec.

    Consumentenbond sleept Transavia voor de rechter

    De Consumentenbond sleept Transavia voor de rechter om de luchtvaartmaatschappij te dwingen reizigers te compenseren voor geannuleerde of gewijzigde vluchten. Ondanks verschillende gesprekken blijft Transavia structureel claims van gedupeerde reizigers afwijzen.
  • Ervaringen met vliegen vanaf Schiphol
    Nieuws | 31 okt.

    Schiphol verlengt compensatieregeling na gesprekken Consumentenbond

    Schiphol verlengt zijn compensatieregeling voor gemiste vluchten, na gesprekken met de Consumentenbond. De compensatieregeling liep oorspronkelijk van 23 april tot 12 augustus, maar is verlengd tot en met 31 oktober 2022.
  • Schiphol nieuws
    Nieuws | 11 aug.

    Schiphol compenseert reizigers die vlucht misten

    Consumenten die hun vlucht hebben gemist door de lange rijen op Schiphol, kunnen hun kosten vergoed krijgen door Schiphol. Dat is het resultaat van gesprekken tussen de luchthaven, de Consumentenbond en Omroep Max.

Goeie actie? Word lid

Eerlijk is eerlijk, de Consumentenbond is nergens zonder zijn leden. Hoe meer steun hoe meer wij kunnen strijden voor een eerlijke en veilige markt. Steun ons ook. Je bent al lid voor €3,25 per maand.

Belangenbehartiging-acties-grey-1200x800px