We plaatsen cookies op onze website. Functionele en analytische cookies plaatsen we altijd. Deze zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken en het gebruik te kunnen meten. Er zijn ook cookies naar keuze om:
Je gebruikservaring of feedback op onze site te kunnen geven
Op basis van je gedrag je relevantere informatie op onze website, app én via e-mails te kunnen geven
YouTube-video’s te kunnen bekijken
Relevante aanbiedingen van de Consumentenbond op andere sites te krijgen
Door op ‘Accepteer alle cookies’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer over cookies.
Jouw gegevens zijn veilig bij ons
Wanneer je onze website bezoekt kunnen we informatie over je bezoek verzamelen door het plaatsen van cookies. Functionele en analytische cookies plaatsen we altijd, uit deze cookies kunnen we geen persoonlijke gegevens herleiden. Overige cookies die herleidbare gegevens bevatten plaatsen we alleen met jouw toestemming. We delen jouw persoonsgegevens nooit met derden, maar derden kunnen wel toegang tot jouw persoonsgegevens krijgen als je toestemming geeft voor hun cookies.
In onze rubriek Recht Reeks lees je meer over het recht. Zoals nieuwe regels, interessante uitspraken van rechters of gesprekken met experts. Bekijk hier onze artikelen, zoals ons interview met mr. Frank Visser.
Bijgewerkt op:14 november 2024
Incasso: nieuwe regels
Vanaf 1 april 2024 moeten incassodienstverleners zich aan meer regels houden. Om wat voor regels gaat het en wat kun je als consument doen?
Het aantal overlastmeldingen is sinds corona fors gestegen. Als kanton- en televisierechter én ambassadeur voor buurtbemiddeling zag meester Frank Visser veel burenruzies. We stelden hem een paar vragen over geluidsoverlast.