“Gelukkig hebben we weinig gebruik hoeven te maken van de verzekering.”
Door C. van Deuzen op 16 november 2023Nog nooit problemen gehad.
Nog nooit problemen gehad.
Vandaag bericht gekregen dat ik 1000 euro moet terugbetalen omdat OHRA intern een fout heeft gemaakt (het gaat over een implantaat en OHRA heeft dit geboekt onder een ongeval, waar geen sprake van was) het betreft overigens een declaratie uit 2022. Ze schrijven binnen 14 dagen dit bedrag af. Na telefonisch contact over coulance kon er alleen maar een betalingsregeling van af. Klaar met OHRA, volgend jaar een andere zorgverzekering
Geachte Ohra medewerker, Ik schrijf u om mijn bezorgdheid en ongenoegen te uiten over mijn ervaring met betrekking tot mijn reiskostenvergoeding. Als langdurige klant van Ohra had ik verwacht op een efficiënte en klantvriendelijke manier geholpen te worden, maar tot mijn teleurstelling heb ik tegen diverse obstakels aangelopen. Allereerst moest ik toestemming vragen voor de reiskostenvergoeding, wat ik prompt heb gedaan. Vervolgens werd van mij verwacht een declaratieformulier in te vullen, dat niet meer dan vier regels besloeg. Helaas kon ik al mijn ritten hier niet in kwijt en heb ik alle relevante informatie, inclusief data en kilometerstanden, netjes op een apart A4-papier geschreven. Het verzoek om een officieel Ohra-formulier te gebruiken is begrijpelijk, maar ik ben teleurgesteld dat ik deze niet online kon invullen, wat het proces voor mij aanzienlijk zou vergemakkelijken. Hierdoor blijf ik nog steeds opdraaien voor mijn reiskosten, aangezien Ohra mij niet op een bevredigende manier heeft geholpen om dit probleem op te lossen. Ik voel me als klant niet gehoord of begrepen, en ik ben ontmoedigd om verdere kostenclaims in te dienen, gezien de frequente afwijzingen en het gevoel dat Ohra zich meer inzet voor het handhaven van regels dan voor het dienen van de belangen van haar klanten. Ik hoop dat u mijn zorgen serieus neemt en stappen onderneemt om dit proces voor klanten te verbeteren. Samenwerken in het belang van de klant zou het imago van Ohra ten goede komen en ons vertrouwen herstellen. Met vriendelijke groeten, H. Kara
De service is zeer goed. Er wordt met je meegedacht en gaan zelfs zo ver dat ze, buiten de polis om, een oplossing voor je proberen te vinden. De OHRA doet niet aan contracten zodat je zelf het gewenste ziekenhuis, fysiotherapeut en andere zorgverleners kunt kiezen.
Ze hebben de paarse krokodil uitgevonden, en maken er zeer graag gebruik van. Wat een oplichters. Ben al 20 klant bij ze met al mijn verzekeringen, maar ze verzinnen ALTIJD wel een reden om niet uit te betalen.