icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Juridisch adviseur (24-32 uur per week)

Vind je het fijn om klanten te helpen met hun problemen? Kun jij onze klanten op een enthousiaste wijze voorzien van advies en inf ormatie op het gebied van het consumentenrecht? Dan ben jij onze nieuwe Bondgenoot!

Dit ga je doen

Bij de Consumentenbond werken we niet in een bepaalde functie, maar vervul je 1 of meer rollen. Dit ga je onder andere doen in je rol van juridisch adviseur:

  • Je geeft (persoonlijk) juridisch advies op het gebied van het consumentenrecht in een-op-een contacten met klanten (via verschillende kanalen).
  • Je geeft algemeen financieel advies of informatie aan klanten over niet-complexe financiële onderwerpen (als je de vereiste Wft-diploma's hebt behaald).
  • Je helpt klanten op weg, die een vraag/kwestie hebben m.b.t. een (rechts)gebied waarover de Consumentenbond niet adviseert.
  • Je geeft informatie aan klanten over onze diensten, Vergelijkers, onderzoeken, publicaties en campagnes.
  • Je geeft proactief klantsignalen intern door, zodat we mogelijk actie kunnen ondernemen.

Dit ben jij

Je krijgt energie van consumentenrechtvraagstukken en volgt met interesse de ontwikkelingen op dit gebied. Ook vind je het fantastisch om met veel verschillende klanten om te gaan, die je uiteraard op empathische wijze benadert. Je kunt de klantvraag snel en correct analyseren en de gevraagde informatie op het niveau van de klant compact overbrengen. Je wordt niet zenuwachtig van het werken met verschillende computersystemen tegelijk. Je vindt het daarnaast fijn om onderdeel te zijn van een heel leuk en gezellig team!

De kernwaarden van de Consumentenbond zijn je op het lijf geschreven Je bent ondernemend en werkt zelfstandig, maar weet ook dat je zonder met collega's samen te werken niet tot het beste resultaat kunt komen. Daarbij communiceer je open en eerlijk. Dat betekent dat je transparant bent over bijvoorbeeld verkeerde beslissingen en fouten. Je durft feedback te geven aan collega's en staat zelf ook open om feedback te ontvangen. Daar leert iedereen van. Je schroomt daarnaast niet om ontvangen complimenten met je collega's te delen!

Verder breng je mee

  • Je zit minimaal in het tweede jaar van de HBO/WO-opleiding Rechten (of een vergelijkbare opleiding, zoals SJD) en/of je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare en relevante werkervaring.
  • Je hebt inhoudelijke kennis van het consumentenrecht.
  • Je bent in het bezit van Wft Basis en Wft Schade Particulier of bent bereid dit binnen een jaar (op kosten van 'de baas') te behalen. Je mag hiervoor ook leren in 'de baas zijn tijd'.
  • Je schrijfvaardigheden en communicatieve vaardigheden zijn zeer goed.
  • Je bent gewend om gesprekken volgens een bepaalde structuur te voeren en daarbij bepaalde gesprekstechnieken te gebruiken.
  • Je beschikt over een goed arbeidsethos en voelt je medeverantwoordelijk voor de teamresultaten.
  • Je stelt hoge eisen aan de kwaliteit van je dienstverlening.
  • Je voelt je als een vis in het water in een gestructureerde klantcontactomgeving.

Competenties

  • Verantwoordelijkheid nemen
  • Snel kunnen schakelen (multitasken)
  • Empathisch
  • Flexibel
  • Nauwkeurig

Dit is de Consumentenbond

De Consumentenbond is er voor iedereen. Wij beschermen consumenten tegen bedrijven die misleiden of misbruik maken van hun macht. Zo maken we de wereld een beetje eerlijker. Wij maken geen winst, al onze inkomsten zetten we in voor ons werk voor consumenten. Zodat zij de beste keuze kunnen maken en krijgen waar ze recht op hebben.

Zo werken wij

De Consumentenbond heeft een platte organisatiestructuur. We werken sinds een paar jaar zelforganiserend, op basis van holacratische principes. Dit betekent dat we geen functieprofielen hebben, maar flexibele rollen. Daardoor is onze organisatie wendbaar en actiegericht. Elke rol heeft een eigen doel en eigen verantwoordelijkheden. Je kunt meerdere rollen tegelijk op je nemen en meerdere collega’s kunnen dezelfde rol vervullen.

Wat bieden wij?

  • Een rol binnen een organisatie die écht impact maakt en de consument altijd op één zet.
  • De kans je vakmanschap in te zetten en hiermee honderdduizenden consumenten te helpen.
  • Een frisse, open werkomgeving met flexplekken, op 5 minuten lopen van station Den Haag HS.
  • Veel ruimte voor ondernemerschap binnen de zelforganiserende teams.
  • Een aantrekkelijk pakket arbeidsvoorwaarden, waaronder 35 verlofdagen en een eindejaarsuitkering.
  • Een contract voor 1 jaar met uitzicht op een vast contract.
  • De mogelijkheid om hybride te werken. Voor de dagen waarop je thuis werkt, krijg je een thuiswerkvergoeding.
  • Een salaris van dat ligt tussen de €2.703 en €4.137 per maand bij een fulltime dienstverband (40 uur). Inschaling is mede afhankelijk van je werkervaring.

Contactpersoon

Voor aanvullende informatie over deze functie kun je contact opnemen met Arianne Pengel, van het team Advisering, telefoonnummer 06-500 94 825. Aan haar kun je ook je sollicitatiebrief richten. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij onze collega’s van Mens & Werk, telefoonnummer 070 - 445 44 81/4539.

Sollicitatieprocedure

Zolang de vacature op onze site staat, kun je reageren. We laten je zo snel mogelijk weten of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Het uitwerken van een casus is onderdeel van de procedure.

Wij volgen de sollicitatiecode van de NVP (Netwerk voor HR-professionals). We vinden het belangrijk dat iedereen die solliciteert bericht krijgt. Heb je 4 weken na je sollicitatie nog niets gehoord, neem dan contact met ons op.

SOLLICITEER

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Artikelen binnen Werken bij de Consumentenbond