icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Irene la Faille

EXPERT Auteurs Irene la Faille 1200x1200px

Even voorstellen...

Hallo, ik ben Irene. Ik ben productonderzoeker bij de Consumentenbond. Ik heb in al die jaren zoveel verschillende productgroepen mogen onderzoeken. Daarom blijft mijn werk gevarieerd en leuk. Vrijwel altijd waren dit huishoudelijke producten, maar soms ook andere producten met een stekker.

Ik vind het ’t leukste om de bulk technische testdata uit het lab te analyseren en daar goed advies voor consumenten van te bakken. Verpakt in duidelijke productvergelijkers, heldere artikelen, keuzehulpen of video’s voor op onze website of in de Consumentengids.

Ook houd ik me bezig met complexe onderwerpen als levensduur en repareerbaarheid. Ik streef ernaar om consumenten zo goed mogelijk te informeren bij aankoop en als het product kapot gaat. En ook richting fabrikanten zijn er nog fikse slagen te winnen op dit gebied.

Mijn persoonlijke tips

Vind jouw persoonlijke Beste uit de Test
Het kan zijn dat je specifieke wensen hebt over een bepaald product. Daardoor wordt een bepaald suboordeel in de testresultaten misschien extra belangrijk. Daar kun je op zoeken in de productvergelijkers door te filteren op dat specifieke testresultaat. Of je gebruikt onze keuzehulpen. Zo vind je uiteindelijk jouw persoonlijke Beste uit de Test.

Probeer te (laten) repareren
Balen als je apparaat kapot gaat! Vaak heb je nog rechten. Ook als de wettelijke garantieperiode verstreken is. Maar als dat niet meer het geval is, dan kun je alsnog een poging wagen om het te repareren. Met behulp van de vele online video’s kun je vaak een heel eind komen. Of je brengt je apparaat naar een Repair Café. Wie weet kun je je product daarna nog jaren gebruiken!