Fit For Free stopt met verfoeide pasjes-incasso
Gepubliceerd op:9 februari 2015
De Consumentenbond kreeg de afgelopen jaren veel klachten over Fit For Free, met name over problemen met opzeggen. Het was onduidelijk dat wanneer men het abonnement opzegde en de pas niet inleverde, men automatisch verbonden bleef aan een soort kortingsprogramma waarvoor Fit For Free €2,95 per maand incasseerde. Fit For Free heeft aangegeven dat bij opzegging de pas nu niet meer hoeft te worden ingeleverd, en de opzegger vervolgens de keuze krijgt om tegen betaling aan het kortingsprogramma deel te nemen. Na inmenging van de ACM heeft Fit for Free ook andere consumentonvriendelijke voorwaarden aangepast. Zo belooft het zich voortaan aan de wettelijke regels omtrent opzeggingstermijnen te houden en zal het de abonnementsprijzen duidelijker vermelden op de website.
Extra druk
Na herhaaldelijk zelf de sportschool te hebben aangesproken op de klantonvriendelijke handelswijze, vroeg de Consumentenbond de toezichthouder ACM om in te grijpen. Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Soms is extra druk nodig om bedrijven in beweging te krijgen. We zijn blij dat Fit for Free haar beleid nu heeft aangepast, en hopelijk leidt dat tot een fikse afname van het aantal klachten.'