Laat consumenten optimaal profiteren van overname Ziggo
Gepubliceerd op:13 november 2014
UPC en Ziggo gebruiken ieder een andere versleuteling van het tv-signaal, zodat de apparatuur van de ene provider niet geschikt is voor het netwerk van de ander. Het is waarschijnlijk dat het nieuwe Ziggo uiteindelijk kiest voor één systeem voor alle klanten. Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Wij hebben geïnventariseerd wat UPC en Ziggo nu wel en niet goed geregeld hebben op het gebied van televisie. Het zou de provider sieren als zij consumenten het beste van het oude Ziggo en UPC gaan bieden.'
Op www.consumentenbond.nl/ziggo kunnen consumenten de wensen van de Consumentenbond steunen en een toelichting op de wensen vinden.
15.000 klachten
Bij de fusie van Casema, Multikabel en At Home tot Ziggo in mei 2008 kwamen er in zes dagen tijd ruim 15.000 klachten binnen bij de Consumentenbond, met name over het uitvallen van de internetverbinding en de zeer slecht bereikbare klantenservice. De Consumentenbond zal scherp in de gaten houden of het nieuwe Ziggo veranderingen voor consumenten wel zorgvuldig doorvoert.
In de community van de Consumentenbond kunnen leden en niet-leden meepraten over hun zorgen of wensen rondom het nieuwe Ziggo.