Toezeggingen UPC over Horizon-mediabox
Gepubliceerd op:10 december 2012
Volgens UPC zijn de klachten over het niet kunnen gebruiken van televisie-, internet- en/of telefoondiensten inmiddels opgelost. Een update half december moet het roze of groene beeld dat verschijnt op veel televisies verhelpen. Klanten die hier last van hebben, kijken nu televisie via de scart-kabel en kunnen geen HD-televisie kijken.
UPC geeft consumenten die geen internet-, televisie- of telefoontoegang hadden een compensatie die gelijk staat aan het abonnementsgeld dat teveel is betaald, conform de UPC-Garantieregeling. Consumenten die een UPC Horizon mediabox hebben maar daarmee geen HD-televisie kunnen kijken, krijgen het bedrag terug dat ze extra voor HD betalen. De Consumentenbond heeft aan UPC gevraagd om informatie over de compensatie duidelijk op de UPC-website te zetten. Dat is inmiddels ook gebeurd.
Mensen met aanhoudende problemen met de UPC Horizon kunnen kosteloos terug naar hun oude UPC-dienst of naar een UPC 'alles-in-1-voordeelpakket' met 30 of 60 Mb. De komende weken zal de Consumentenbond bekijken of UPC de gemaakte afspraken nakomt.
Klachten
Al sinds de introductie begin september zijn er veel klachten over de UPC Horizon-mediabox. Deze lopen uiteen van late levering, het niet kunnen gebruiken van internet, televisie of telefoon, slechte bereikbaarheid van de klantenservice tot de onoverzichtelijke en niet gebruiksvriendelijke interface en bediening. UPC legt in diverse reclames inmiddels de nadruk op zijn 'alles-in-1-abonnement' in plaats van op de mediabox.
Lees ook:
- Top 15 van problemen met de UPC Horizon mediabox en de verschillen tussen de 'standaard' UPC decoder (bij een 'alles-in-1-voordeelpakket') en de Horizon mediabox.
- Klachten over UPC Mediabox Horizon houden aan.