Actie bij bijeenkomst levensmiddelenindustrie
Gepubliceerd op:16 augustus 2012
Een levensgroot koekiemonster deelde folders uit met de slogan 'Industrie terughoudend met ongezonde kidsmarketing? Slik niet alles voor zoete koek'. De industrie stelt in een verkiezingsmanifest dat zelfregulering van de branche voldoende is en de overheid zich niet hoeft te bemoeien met kidsmarketing. Onderzoek van de Consumentenbond laat echter zien dat de fabrikanten in tegenstelling tot gemaakte beloften, alles behalve terughoudend zijn met kinderreclame.
Opzouten!
Overmatig zoutgebruik in levensmiddelenproducten is een andere zorg van de Consumentenbond. Fabrikanten zeggen substantiële stappen te zetten met zoutreductie. Onderzoeken van de Consumentenbond en Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit laten echter zien dat er per saldo geen daling te zien is in de producten. In de flyer worden de excuses van de fabrikanten met feiten weerlegd.
Lees ook: