Voorbeeldbrief verzoek reparatie binnen de wettelijke garantie
Ging je gekochte product kapot binnen de wettelijke garantie en hoefde je dit niet te verwachten? Met onze voorbeeldbrief vraag je de verkoper het product kosteloos te repareren of vervangen.
Onze voorbeeldbrieven zijn exclusief voor leden van Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd. Log in of probeer ons lidmaatschap.
Voorbeeldbrief verzoek reparatie binnen de wettelijke garantie
Ik zoek een andere brief
Recht op reparatie binnen de wettelijke garantie
In de wet staat dat je recht hebt op een goed product. Dat betekent dat het product moet voldoen aan redelijke verwachtingen.
Gaat het product kapot binnen de wettelijke garantie? Dan gaat de wet ervan uit dat het product vanaf aankoop niet goed was. Je hebt in veel gevallen recht op gratis reparatie of vervanging. Een verkoper mag alleen je recht op gratis reparatie weigeren als hij bewijst dat je het product verkeerd hebt gebruikt.
Hoe lang is de wettelijke garantie?
Dat hangt af van wanneer je het product kocht. Deed je dit voor 27 april 2022? Dan is de wettelijke garantie 6 maanden. Voor aankopen vanaf 27 april 2022 is de wettelijke garantie 12 maanden.
Lees meer over:
-
Toch niet de juiste voorbeeldbrief? Gebruik onze keuzehulp.
Onafhankelijk en sterk
Jaarlijks geven wij 70.000 leden persoonlijk juridisch advies of financiële tips.
We zijn 100% onafhankelijk en komen al sinds 1953 op voor de belangen van consumenten.