icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Succesvol klagen

Je hoeft niet altijd een rechtsbijstandsverzekeraar in te schakelen. Veel klachten kun je zelf oplossen. Of er is een instantie waar je terecht kunt. We zetten op een rij welke stappen je zelf kunt nemen. 

   Bijgewerkt op:15 mei 2024

zelf-klagen-man-telefoon

Stappenplan: zelf klagen

Heb je een klacht over een ondernemer en wil je dit zelf proberen op te lossen? Gebruik dan ons stappenplan. 

Zoek het hogerop

Heb je geen reactie ontvangen op jouw klacht of niet binnen een redelijke termijn? Of is jouw klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je vervolgstappen nemen. Kijk waar je met jouw probleem naar toe kunt. 

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 3 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Stuur een brief

  2. 2. Bel onze expert

  3. 3. Bemiddeling