icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Totaalscore

score reviews 25 van 100
3 reviewsSchrijf een review
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100
Klantenservice
score reviews 26.666666666666668 van 100
Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 26.666666666666668 van 100
Financiële afhandeling
score reviews 26.666666666666668 van 100
3 reviews
Sorteer op

“Stap over naar andere leverancier.”

Door Slachtoffer hoeveel? op 30 december 2024
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Sinds 2007 op advies van woningbouw geen problemen met elektriciteit- en gasafrekening éénmaal per jaar. Soms een paar centen verschil door afronden. Op de jaarafrekening van november 2024 zijn zowel de contracttarieven alsook de dagberekening op een belachelijke en onbegrijpelijke manier uitgevoerd, waardoor het nauwelijks te begrijpen en terug te rekenen is. Hierdoor ontstaat een verschil van 132 eurocenten in het nadeel van de klant. Vol lef wordt op de website van ze aangegeven dat ze 70.000 klanten hebben! Vermoedelijk zal deze foute rekenwijze meer slachtoffers hebben. Want 70.000 x € 1,32 = € 92.400 !!!! Zon bonus wil ik ook wel. Via e-mail van klantenservice werd klacht zonder reden afgewezen. Moet ik hiervan aangifte doen?

“Van het kasje naar de muur, zo wordt energie toch duur.”

Door E. de Jong op 17 mei 2024
score reviews 35 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 40 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 40 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 40 van 100

Via de consumenten energiecollectief heb ik eind maart een contract lopen bij Gewoon energie voor gas en stroom. Ik betaalde eind april toch voor stroom aan Eneco. Gewoon energie zegt aan de telefoon dat het wel is opgezegd. Eneco gebeld die zeggen dat het niet zo is en zij het meteen door kunnen zetten zodat ik in mei geen rekening ontvang. Gewoon energie gebeld die vraagt of foto’s wil sturen van de meter, Misschien verkeerd code. ??? ik krijg van hun een over zicht over mijn verbruik. Wie betaald nu mijn extra kosten?

Door Yas op 26 april 2024
score reviews 20 van 100
Informatievoorziening
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Financiële afhandeling
score reviews 20 van 100

Al tijden klant bij woonenergie. Ik kreeg begin maart toekenning van het noodfonds dat er een bedrag werd toegekend. Vervolgens een mail van woonenergie dat dit bedrag word verrekend met openstaande facturen, en restant daarna word verdeeld over 6 maanden. Ook is dit 8 keer toegezegd per telefoon. Het word maar niet verrekend, nu ineens zou het weer niet verrekend worden. Moet er constant achteraan, er worden hierdoor verkeerde facturen gestuurd. Medewerkers hebben allemaal een ander verhaal, je kan geen leidinggevende spreken, en wijzigingen worden doorgevoerd waarna je er zelf achter moet komen. Het noodfonds is voor mij meer een stress fonds, ben hier inmiddels al 6 weken en 53 telefoontjes verder en het schiet maar niet op. Woonenergie doet niet wat ze zeggen en bovendien zijn de standaard klantenservice medewerkers zo slecht opgeleid dat ze 9 van de 10 keer het antwoord niet eens weten. Daarnaast is het ook nog eens een dure leverancier die werkt met kwetsbare mensen met schulden. Een schande dat dit zomaar kan in Nederland over de rug van mensen met een minimum inkomen. Voor mij nooit geen woonenergie meer en ik zal iedereen afraden om met deze mensen in zee te gaan!!