icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van energieleverancier Greenchoice


Greenchoice energieleverancier

Totaalscore

63 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Financiële afhandeling
63 reviews

Kees

1 juli 2024

De app laat andere cijfers zien dan de website. Heel vreemd. En daarnaast… De teruglevering die wij doen vanaf de zonnepanelen staan er weliswaar in kWh goed bij, maar het terugleverbedrag wordt erbij opgeteld in plaats van er vanaf getrokken. In de app moeten we 10,15 betalen, via de website krijgen we geld terug. Dezelfde account, dezelfde klant. Heel vreemd. Daarnaast ligt de app er regelmatig uit. Lijkt mij grenzen aan ‘waardeloos’…


Bas

25 juni 2024

Heb je zonnepanelen? Zoek een andere maatschappij. Sinds woensdag salderen ze niet meer zuiver en eerlijk bij Greenchoice. Het lijkt alsof de terugleveringsvergoeding is verhoogd naar 14,5 cent, maar niets is minder waar! Ze misleiden klanten hier volledig. Er wordt namelijk 11,6 cent in rekening gebracht voor teruglevering van stroom, ook over de te salderen stroom. Er staat dat je voor de stroom die je teruglevert hetzelfde tarief ontvangt, hier halen ze alleen eerst 11,6 cent vanaf, ook van de stroom die je verbruikt, dus niet alleen over het overschot. Er wordt dus niet meer tegen elkaar weggestreept. Je ontvangt nu voor de kWh die je meer teruglevert dan gebruikt nog maar 2,8 cent en je betaalt 0,21-0,22 cent per kWh, maar ontvangt voor de opgewekte stroom onder de streep nog amper 10 eurocent. Dit om de lasten eerlijk te verdelen, maar per saldo betaalt de zonnepaneelbezitter voor een lager tarief voor degene die niet heeft geïnvesteerd in groene energie/zonnepanelen.

Dezelfde dag zijn namelijk de stroom en gastarieven gedaald met 7-8 cent per kWh/m3. Was altijd een betrouwbare en groene keuze, maar zijn het nu volledig kwijt. Zeer schimmig en onduidelijk gegoochel met tarieven. In ieder geval is een naamsverandering noodzakelijk, want groen wordt bestraft door Greenchoice om de lasten voor mensen die niet voor zonnepanelen hebben gekozen te verlagen. Eerst veel zonnepaneelhouders binnenhalen om vervolgens deze grote klantenkring met zonnepanelen dik te laten betalen voor teruglevering, ook over de te salderen stroom. Na 5 jaar trouwe klant te zijn geweest nu toch tijd om weg te gaan.

Lees meer Lees minder

Adri

12 juni 2024

We zijn sinds april 2023 aangesloten bij GreenChoice voor gas en elektriciteit. Met onze slimme meter konden we precies bijhouden hoeveel we elke maand verbruikten. In november realiseerden we ons dat we veel gas gebruikten om ons huis te verwarmen en werden we bezorgd dat we aan het einde van het jaar geld zouden moeten bijbetalen. Om dit te voorkomen, verhoogden we onze betaling met 100 euro via de applicatie. In december ontvingen we een bericht van GreenChoice waarin stond dat ze onze betaling verlaagden omdat vanaf 1 januari 2024 de overheidsheffingen en netbeheerkosten zouden veranderen. Hierdoor hebben we nooit het verhoogde bedrag betaald, aangezien GreenChoice onze betaling aanpaste op basis van hun tariefinformatie en onze gegevens van april 2023 tot december 2023. Echter, we moesten onlangs bijna 1.000 euro betalen omdat hun berekeningen, inclusief de overheidsheffingen en ons jaarlijkse verbruik, aantoonden dat onze maandelijkse betalingen onvoldoende waren.

Toen ik belde om mijn schok te uiten, gezien het feit dat ze onze betalingsaanpassing hadden verlaagd toen we probeerden bij te sturen, werd mij verteld dat het kwam door mijn gebrek aan kennis van het Nederlands. Ze beweerden dat ik had moeten begrijpen dat hun jaarlijkse verbruiksraming onjuist was en dat het mijn verantwoordelijkheid was om contact met hen op te nemen. Blijkbaar had ik moeten begrijpen dat toen ze mijn verhoogde betaling verlaagden, hun gegevens speculatief waren, en had ik moeten bellen om te vragen om een verhoging. Dit alles met de aanname dat ze in december keken naar mijn gegevens vanaf april en de gegevens van de vorige bewoners van januari tot maart. Het is duidelijk dat ik veel meer verbruik dan de vorige bewoners. Vreemd genoeg, toen ze mij probeerden over te halen om mijn contract te verlengen in maart 2024, met een volledig jaar aan gegevens, beweerden ze dat mijn maandelijkse betaling bijna 20 euro lager zou zijn dan wat ik op dat moment betaalde. Ik ging ervan uit dat dit kwam door de overheidsheffingen die aanzienlijke besparingen opleverden en voelde me trots op mijn verbruik. Echter, nu ze mijn handtekening hebben, zal mijn betaling 70 euro hoger zijn dan mijn contract. Ik heb er geen moeite mee om te betalen voor wat ik verbruik, maar de misleiding om mij het gevoel te geven dat alles in orde was, om me vervolgens te verrassen, is onvergeeflijk.

Lees meer Lees minder

B.

13 mei 2024

Aantal jaar klant geweest bij green choice, tot ik ongeveer 2 maanden geleden argwaan kreeg en helaas blijkt het toch ook te kloppen. Ik geloofde de berekening niet van de Windvangers want ik moest alsnog erg veel betalen, maar heb het daarbij gelaten en heb me contract opgezegt daarop krijg ik een nota van 400 euro omdat ik me contract eerder op zou zeggen ( ik wist niet eens van een vast contract af ) vervolgends krijg ik een Credit nota met daarop het eind bedrag wat nog over is van mijn windvangers ( ik had er 27 ) gaat om een bedrag van 800 euro die zou BINNEN 14 dagen op de rekening komen, na 14 dagen maar gebeld en kreeg te horen dat is vervelend en zo willen we niet werken ik kom er op terug per mail.

Mail ontvangen op die dag met toezegging dat ze het 8 Mei 2024 op mijn rekening bij schrijven, helaas nog niks ontvangen, toch voor de zekerheid vandaag even bellen en er word gezegt we gaan het even uitzoeken en we komen er bij u op terug want waarschijnlijk zal het er inderdaad vandaag niet meer opstaan ( ojaa ze zijn na vandaag tot aankomende maandag dicht dus we praten dan weer over een paar dagen). Ik geloof niks meer van deze verhalen dus ik wil iedereen waarschuwen, uiteraard als het vandaag niet op me rekening staat, leg ik alle bevestiging mails ( zwart op wit ) toezeggingen bij een deurwaarder of een advocaat. Wees gewaarschuwd.

Lees meer Lees minder

Johan

6 mei 2024

Blijf hier weg het venijn zit in de staart deze club heeft een chaotische administratie en verwarrende correspondentie zodra je daar een contract afgesloten hebt dan heb je eigelijk al getekend voor een zooitje ellende, maandelijks valt het nog mee maar zodra je over wilt stappen begint het gedoe. na overname contract door een andere leverancier blijven ze geld van je rekening halen. bij contact hierover geven ze de nieuwe leverancier de schuld, later na meerdere mails en bewijs van de nieuwe leverancier geven ze toe dat ze fout zaten maar dan begint de ellende weer. niet deugende eindafrekeningen, 3 stuks heb ik er gehad en na een jaar mail verkeer nog steeds niets ok. dan een paar maal sorry ging verkeerd bij ons, dan een eindafrekening 0, daarna sorry 0 klopt niet je moet toch betalen, dan sturen ze credit nota later blijkt dat die ook niet goed zijn en dat ik 1 van die nota moet betalen.

krijg ik weer een nieuw overzicht waarin de bedragen niet kloppen, toen heb ik alles op hold gezet en dan komen ze met dreigementen, deurwaarder, sommaties alle mail die ik naar die advocaat stuur wordt niet beantwoord. blijft over onder protest toch maar betalen. dus mensen aub blijf weg bij deze club bespaard je heel veel negatieve energie

Lees meer Lees minder