icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Totaalscore

score reviews 23.660714285714285 van 100
56 reviewsSchrijf een review
Afhandeling schadeclaims
score reviews 26.428571428571427 van 100
Informatievoorziening van de verzekeraar
score reviews 22.5 van 100
Klantenservice
score reviews 21.428571428571427 van 100
Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 24.285714285714285 van 100
56 reviews
Sorteer op

“NEEM HIER GEEN VERZEKERING!!!!!”

Door Raykja op 16 december 2024
score reviews 20 van 100
Afhandeling schadeclaims
score reviews 20 van 100

Informatievoorziening van de verzekeraar
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Neem hier geen autoverzekering. Ze mogen dan wel goedkoop zijn, dat merk je dan ook wel als je echt schade hebt opgelopen (door iemand anders). Ze wimpelen je schade af als “geen directe schade” terwijl op de schade formulier duidelijk staat dat de schade door de tegenpartij is gemaakt en dat zij ook hun schuld bekennen, met foto’s van de auto erbij waar duidelijk de schade te zien is. Dit was geen krasje maar een ingedeukte bumper. met andere woorden, Je mag hun werk gaan doen en alles zelf gaan oplossen. Ze doen geen ene reet voor je. En als je bezwaar maakt dan willen ze nog beweren dat ze gelijk staan, terwijl je ze op de feiten drukt.

Door Marcel op 4 december 2024
score reviews 20 van 100
Afhandeling schadeclaims
score reviews 20 van 100

Informatievoorziening van de verzekeraar
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Ik had schade veroorzaak door een derde partij. Gemeld bij Allianz Direct. Dit was gemeld in juli 2024. Gegevens ge-upload waarbij duidelijk was dat ik niet schuld was. Mijn auto stond gewoon geparkeerd op het terrein van mijn vriendin. Er vindt geen opvolging plaats. Ik kan alleen maar communiceren via een chatbot. Deze gaf ook geen antwoord meer. Een medewerker spreken is onmogelijk, want je wordt doorgeschakeld naar een chatbot. Ik heb van mijn leven nog nooit zo'n slechte verzekeraar meegemaakt. Inmiddels een klacht ingediend bij ze. Duurt dan weer 2 weken voordat daar op gereageerd wordt. ADVIES: Geen verzekering bij hun afsluiten, want ze doen niets voor je.

Door A. Mensinga op 1 oktober 2024
score reviews 20 van 100
Afhandeling schadeclaims
score reviews 20 van 100

Informatievoorziening van de verzekeraar
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Uit je vergelijking halen en een andere verzekeraar zoeken. Aub doe het. Want zodra er 1 vinger opgetild moet worden aan de kant van Allianz geven ze niet thuis. Klantenservice is af en toe onbeschoft. De AI behulp is het meest waardeloze stukje techniek ooit ontwikkeld. Ik bel al MAANDEN achter een oplossing of een antwoord aan. Maar niemand geeft thuis, of kan een greintje extra informatie verschaffen. Alles 0 sterren Daardoor prijs/kwaliteit natuurlijk ook waardeloos. Dit bedrijf zet 6 computers aan het werk en laten je verder gaat koken in je eigen sop..want het zal ze echt geen reet interesseren wat er gebeurt om je betalingen heen

“Service kennen ze niet, geld vangen wel. Wil je geld kwijt raken, ga dan gewoon naar t casino.”

Door Letje op 26 september 2024
score reviews 25 van 100
Afhandeling schadeclaims
score reviews 20 van 100

Informatievoorziening van de verzekeraar
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 40 van 100

Het begint al dat ik, wanneer ik nu een verzekering bij hun afsluit goedkoper ben dan een zittende klant. Wilde de auto verzekering opzeggen, rijd er iemand tegen mijn auto. Tegenpartij zo schuldig als de nete. Schade, door vakantie periode, pas later op kunne laten nemen, krijgen we te horen dat mijn verzekering de schade heeft afgewezen. Na 45 wachten aan de telefoon bij Allianz krijgen we te horen dat ze twijfelen of de tegenpartij wel uit betaald. Hoezo?? Er is geen twijfel over mogelijk. En nee ze gingen me niet verder helpen. 2 dagen later kreeg ik een brief van de tegenpartij dat ze uit gingen betalen. Dit was al bekend voordat Allianz mijn schade had beoordeeld. Triest dit!!!! De tegenpartij stond met de mond vol tanden en die helpt me nu verder. Wij maar betalen en heb je ze nodig dan heb je geen !@#@@ aan dit bedrijf. Wanneer de schade is afgehandeld blijf ik nog geen seconden langer bij Allianz! Oh ja de tegenpartij is de ANWB. Die heeft nog wel met de klant te doen.

“Onbetrouwbare partij”

Door Elles op 20 september 2024
score reviews 25 van 100
Afhandeling schadeclaims
score reviews 40 van 100

Informatievoorziening van de verzekeraar
score reviews 20 van 100

Klantenservice
score reviews 20 van 100

Prijs-kwaliteitverhouding
score reviews 20 van 100

Review Erg slechte ervaring. Niet bereikbaar. Komen polisvoorwaarden niet na (zoals vervangend vervoer). Melding gemaakt over gevonden voertuig na diefstal welke onklaar was gemaakt. Melding was eerste keer door betreffende collega niet geregistreerd, waardoor aanvraag nogmaals geplaatst moest worden. Deze werd door tweede collega aangemaakt, maar na 1,5u nog geen bergingsbedrijf. Contactgegevens bergingsbedrijf gekregen, deze hadden geen aanvraag ontvangen. Dus nogmaals melding gemaakt. Meermaals telefonisch geprobeerd allianz te bellen, maar zeer specht bereikbaar. Collega’s allianz gaven aan: wij gaan er alles aan doen en aanvraag doorzetten. Telkens hetzelfde, maar backoffice kwam nooit terug. Na 4,5u nog geen begringsbedrijf, waardoor bergingsbedrijf contact heeft gelegd met Allianz (omgekeerde wereld). Toen kwam aanvraag na 45min door. Reparatie kon alleen bij erkend topbedrijf, echter hadden deze geen plaats noch mogelijkheid tot reparatie van software van de auto (fiat). Erkende dealer was niet aangesloten. Mits wij kozen een gedegen oplossing te vinden werd 500€ van de reparatie kosten niet vergoed als eigen risico, vanuit Allianz geen passende oplossing bij dit probleem. Bij erkend bedrijf geen mogelijkheid tot vervangend vervoer, wel bij bergingsbedrijf, maar ook dit eerste instantie niet goedgekeurd. Na veelvoudig telefonisch contact toch goedkeuring verbaal. Daarna twee uur gewacht tot doorzetten van opdracht. Na twee uur kwam per sms: dat aanvraag niet goed werd gekeurd. Polisvoorwaarden (als vervangend vervoer) worden niet nagekomen. Slecht bereikbaar. Telefonische medewerkers hebben geen invloed op backoffice. Afspraken worden gemaakt, maar niet nagekomen en veranderingen van deze worden enkele uren later per sms verstuurd ipv telefonisch contact. Ook bergingsmedewerker en garage gaven aan dat dit idd vaak het geval is bij deze maatschappij en hier niet graag mee samenwerken. Onze familie zit bij de maatschappij en onze medewerkers, maar wij gaan bij deze elders heen.